Bedenktermijn van 14 dagen - herroepingsrecht
Toch niet tevreden met je aankoop? Je hebt 14 dagen de tijd om gebruik te maken van het herroepingsrecht en vervolgens nog 14 dagen om producten terug te sturen.
Hiervoor enkele weetjes:
-
Je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief de eventueel betaalde verzendkosten gecrediteerd. Enkel de directe kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening.
-
Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren ongebruikt, in originele staat en verpakking en onbeschadigd indien mogelijk aan Dermaskin geretourneerd worden. Stuur je het hele pakket retour, dan ontvangen wij ook graag de gift t.w.v. € 9.95 retour. Mocht het product(en) beschadigd zijn kunnen wij een waardevermindering van maximaal 100% in rekening brengen.
-
Om gebruik te maken van dit recht, stuur je een mail naar [email protected] zodat wij op de hoogte zijn van je retour.
-
Wij zullen vervolgens het verschuldigde bedrag (minus betaalkosten AfterPay, Klarna en Paypal) binnen 14 dagen terugstorten op je bankrekening na ontvangst in goede orde.
-
Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken zullen niet gecrediteerd worden.
- Je dient de producten onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen en aan ons hebt medegedeeld terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de producten terug stuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
-
De directe kosten voor retourzending zijn ten alle tijde voor je eigen rekening. Wij adviseren je om het aangetekend retour te sturen omdat je dan verzekerd bent. Het risico van het retour zenden ligt bij jou of PostNL (indien aangetekend).
- Wij storten het geld terug via de methode waarmee je betaald hebt zoals Ideal, Klarna, Afterpay of Paypal. Het bedrag wat je ons betaald hebt, krijg je terug gestort minus de eventuele gemaakte betaalkosten (Klarna, Afterpay of Paypal).
Ruilen
Je hebt een verkeerd product besteld en wil het graag omruilen tegen een ander product.
- De directe kosten voor het retour zenden om iets om te ruilen zijn voor je eigen rekening.
- Controleer ook altijd even je bevestigingsmail op eventuele fouten. Neem dan direct contact met ons op als je een fout constateert, vaak kunnen wij het dan nog aanpassen.
Allergische reactie
Het is natuurlijk heel vervelend als er een allergische reactie optreedt. Nadat je een allergische reactie hebt gehad kunnen we helaas producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken retour nemen. Wij adviseren je om een allergietest te laten doen bij een dermatoloog zodat je voor de toekomst weet waar je op moet letten bij de aankoop van een product.
Weet je van jezelf dat je snel een allergische reactie hebt? Maak dan een afspraak in onze praktijk Dermaskin in Ewijk zodat wij een allergietest bij je kunnen doen. Wij geven je dan een korte proefbehandeling met de producten. Deze behandeling is eenmaal per persoon gratis.
Het product of pakket is beschadigd
Wij doen ons uiterste best om alles goed te verpakken en controleren ook dat alles onbeschadigd in het pakket zit. Is een product of pakket beschadigd bij levering? Dit is natuurlijk heel vervelend. Even wat weetjes:
-
Mocht je pakketje beschadigd zijn als de postbode het bij je komt brengen, neem het dan niet aan en laat de postbode het retour afzender sturen. Maak eventueel een foto van het pakket.
-
Stuur even een mailtje naar [email protected] zodat wij weten dat het pakket retour komt en beschadigd is.
-
Stuur nooit een product retour naar ons zonder dat wij daarvan op de hoogte zijn. Soms is iets heel gemakkelijk op te lossen.
-
Je krijgt van ons instructies per email nadat je ons op de hoogte hebt gesteld.
-
Blijkt uit onderzoek dat het product niet opzettelijk kapot gemaakt, krijg je een nieuwe toegestuurd. De verzendkosten hiervoor zijn uiteraard voor onze rekening indien het teruggestuurd zal moeten worden.
-
Wij vergoeden dan de kosten voor het retour zenden volgens de normale PostNL tarieven en de wijze waarop je het product retour gestuurd hebt (normaal of aangetekend).
-
Is een product opzettelijk beschadigd, dan gaan wij dit niet vergoeden. Heb je het product al terug gestuurd naar ons dan vergoeden wij niet de verzendkosten die je gemaakt hebt voor het retour sturen. Wil je het product weer terug gestuurd hebben dan zul je ons vooraf de verzendkosten moeten betalen voor het retour sturen.
-
Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat er iets mis is met een product. Kijk daarom altijd je producten goed na als je deze ontvangen hebt. Constateer je een mankement aan een product, geef dit per email direct aan ons door, uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst. Maak een foto + filmpje van het product en stuur het naar ons op per mail.
Heb je ondanks alles toch een klacht?
Het is natuurlijk vervelend als niet alles naar wens is verlopen. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. We zullen onze uiterste best doen om tot een oplossing te komen. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Onze gegevens
Dermaskin / Dermaskin webshops
Julianastraat 1-C
6644 BN Ewijk
Tel. 0487 524 574
[email protected]
KVK : 16086487
BTW nummer : NL166845814B01